Mistrovství světa - Albena 3-9.9.2016 - Bulharsko

18.mistrovství světa v ROB - ALBENA - 3.-9.září 2016
Dva roky uplynuly a po Kazachstánu tu máme další svět. Po deseti letech opět v Bulharsku, u Černého moře, na Zlatých píscích. V roce 2009 jsme zde byli ještě na Mistrovství Evropy, takže by nás teoreticky nemělo nic překvapit.

Náš oddíl reprezentovali Alena (W60) a Mirek (M50).

Bulharský pořadatel po vzoru Srbska v roce 2012 neuspořádal před mistrovstvím přípravný kemp, ale "Světový pohár" skládající se ze závodů v pásmu 80 m, 2m, sprintu a foxoringu. Při pohledu na zvolené mapy (závodní prostory) bych úroveň ohodnotil jako náš krajský přebor a nikoli soutěž světové úrovně. Na druhou stranu se této akce kromě závodníků přibyvších na MS zúčastnilo velké množství čínských závodníků, zejména z mládežnických kategorií.

Příjezd - přílet 1.9.2016 - čtvrtek
Letím ve čtvrtek, abych stihl alespoň jeden tréninkový (světový) závod - foxoring. Cestuji přes Sofii, kde mám 4 hodiny čas. Trochu nuda, ale mám sebou tablet s kapitánem Exnerem, takže mi to trochu uteklo. Ve Varně jsem ve 20.30 hod, čeká na mne Rusko Roussev (vloni na ME v Mariánských Lázních byl jako mezinárodní rozhodčí na startu) a odváží mne do velikého rekreačního areálu na Zlatých píscích, kousek od Albeny, do hotelu Orchidea. Tam mne čeká večeře, kterou pro mne zachránila Marcela se Slováky. Ubytovávám se a beru na vědomí, že snídaně je od 6.15 h a autobus na start odjíždí z parkoviště asi 1 km vzdáleném od hotelu v 7.30 hod. Takto je to pak ve všechny závodní dny MS jen s tím rozdílem, že autobusy odjíždí již v 7.15 hod. Dostává se mi informace, že někteří členové českého týmu, kteří jsou na místě již od úterý, trpí teplotami a průjmy.

Světový pohár - foxoring 2.9.2013 - pátek

Ráno na snídani, jako obvykle na závodech neexperimentuji a snídám stále totéž - chleba, máslo, sýr, šunka, čaj. Na ten si beru svůj vlastní hrnek, do kterého se vejdou tři bulharské. Autobusem jedeme asi 30 minut, závod se koná v blízkosti prostoru, kde se za dva dny poběží foxoring naostro. Na mapě jsou vytištěny všechny kontroly, škrtám dvě, které nejsou moje a pomalu vybíhám do lesa. Standardní bulharskej zabušenej listnatej les, kde je vidět tak na 30 m kolem sebe, a to svítí sluníčko. Mapa zelená. Klusem obíhám kontroly a dávám si pozor, abych se neztratil. Většina ale jde po cestách nebo pěšinách. Dobíhám na 15.místě (nepodstatné) s vědomím, že foxoring bude hustej. Rusko mi důvěrně sdělil, že terén na ostrý fox bude o dost těžší.

MAPA - foxoring SP se zakresným postupem - výsledky světového poháru.

Mistrovství světa - zahájení 3.9.2016 - sobota
Přes den je volno, tak se jdu dopoledne vyklusat (v 10 hodin je už přes 30°C), po obědě se jdeme trochu zasolit do moře. Z hotelu je to cca 800 m vzdušně a kolem 190 schodů. Na foxoring máme k dispozici mapu, víme kde je start a cíl. Závodní prostor je zelený a zelený,  v tom plno hnědých klikatých čas a pár cest. S Jurou Marečkem činíme přípravu a stanovujeme si taktiku - od startu vybrat spodek, potom zpět a nastoupat, sebrat vršek a do cíle.

Mistrovství světa - foxoring 4.9.2016 - neděle
Ráno vstáváme v 6 hodin, na snídani a pak do autobusu. Protože se Pepa Petr zranil a nepřijel a Jarda Zach foxoring běžet nechce, jdeme ho v M50 jen dva. Máme jen šest kontrol. Po startu určuji pořadí podle taktiky z předchozího večera: 5-1F-4-2-5F-3F-M. Naštěstí se dá držet cest a pěšin, ale pořád je obíhačka lepší, než přímý postup v neběhatelném lese. První tři kontroly OK, trochu ztrácím na dvojku, kde se pěšina ztratila a měl jsem štěstí, že jsem ji nakonec zaslechl. Postup na 5F volím nahoru na cestu, což bylo nakonec o dost pomalejší, než risk a přímý postup na azimut. Poslední kontrolu 3F ladím až na křižovatce pod ní, mohl jsem ušetřit tak jednu minutu. Výsledkem je 13.místo, což je celkem uspokojivé.

Teplota se mi  vyhýbá, jen častěji (asi po zmrzlině) chodím na záchod. (Už ji nebudu.)

W19 - 6.Justýna, 10. Kačka, 13. Anička
M19 - 3. Vojta, 5. Martin Š., 7. Martin K.
W21 - 1. Miška, 7. Lenka, 9. Bětka
M60 - 18. Míra, 21. Luboš, 22. Tonda

MAPA - foxoring MS - se zakresleným postupem

Mistrovství světa - sprint 5.9.2016 - pondělí
"Sprint je náš", ale svět se ho už naučil běhat (alespoň někteří) a konkurence roste. Zveřejněný závodní prostor sice není až tak zelený, ale i tak předpokládá běh v poměrně hustém lese, alespoň v jeho první část. Stejně jako na foxoring vymyslíme večer základní koncepci, jak to bude postavený (a bylo, protože to nakonec stavěl Balů, což jsme ale nevěděli). Takže neudělat chybu v postupu a mít štěstí při dohledávce.  V pokynech sice máme jen 6 kontrol, na startu je to jinak a je jich osm - v prvním kole tři a ve druhém všech pět. Vybíhám koridorem B šikmo do prostoru : dvojka přede mnou, čtyřka taky, pětka ostře doprava (to jsem již skoro u trojky). Valím co to dá, dělám pětku, otáčím na dvojku. Mimo relaci projdu kolem ní (stojan je u stromu), začíná relace, dobíhám a razím. Čtyřka dobrý a mastím na "S", zaměřují rychlé kontroly. Z divácké na louku pod písečný svah, ještě že ta jednička je tak daleko a dá se to všechno cestou oměřit. Razím 1F na kraji louky, letím na 3F. Jsem na pasece, zastavuji a čekám na relaci. Sakra, je za mnou. Relace v čudu a kontrolu nevidím. Je mrcha u schovaná u stromu, razím ji až na další relaci. Jedna a půl minuty v pr... Zbylé kontroly bez problémů, doběh na maják a brutální výběh na cca 25 m vysokou písčitou dunu a odtud ještě kus do cíle. Čas 20.08 na medaili stačit nebude, nakonec je to 8.místo. Zatracená trojka.

W19 - 2. Anička, 4. Justýna, 10. Kačka
M19 - 1. Martin Š., 3. Dominik, 6. Martin K.
W21 - 1. Miška, 6. Bětka, 14. Hanka
M21 - 1. Fuf, 2. Kuba O., 4. Kuba Š.
W35 - 1. Pavla, 4. Jitka, 7. Lída
M40 - 7. Dan, 12. Zbyněk, 36. Tonda
W50 - 3. Dáša, 5. Leona, 7. Marcela
M50 - 4. Jura, 8. Mirek, 11. Jarda
W60 - 3. Jana, 9. Alena, 11. Eliška
M60 - 13. Míra, 21. Luboš, 29. Tonda

MAPA - sprint MS se zakresleným postupem

Mistrovství světa - klasika 2 m - 6.9.2016 - úterý

Ráno zase v šest budíček, na snídani, v sedm na autobus a 40 minut jízda na start. Nějaká mapa je k dispozici, ale nic moc, tak se tím moc nezabývám. Je jasné, že všude je světle zelená, náhorní plošina a celkem hluboké zářezy. Veteráni běží dvoumetr, mlaďoši osmdesátku, takže doufám, že kontroly budou spíš nahoře než dole. A pak, na Bulharsku je alespoň sympatické, že tady dvoumetr měří (asi je tady moc sucho). Startuji v první třetině, po záměru za koridorem jsem usoudil, že zkusím kontrolu na startovním hřebenu, abych tam už pak nemusel (ó jak jsem se mýlil). V sedmé minutě razím dvojku, přes údolí na náhorní rovinu na pětku, mám ji za tři relace. V předklonu pod větvemi běžím na čtyřku a zpět na trojku. Zatím to jde v pohodě. Čekám na ni nahraně, jde dolů do údolí nebo na kopec. Při seběhu zesílila - bude dole. Našel jsem chlapa pod maskovací sítí, kontrolu vidím až se začátkem relace. Už jen jedničku a mám to. Nastává celkem nepochopitelný zkrat. Ačkoli vím, že jednička je na kopci nad cílem, spletl jsem si údolí a nesmyslně lezu na kopec s dvojkou. Svůj omyl jsem bohužel zjistil až nahoře. No debil. Jedničku mám za dvě relace. V cíli sice dlouho visím na druhém a pak na třetím místě, ale je jasné, že to nevydrží. Nevydrželo. Páté místo na světě je sice hezké, ale když si pomyslím, že to mohla být placka. Požádal jsem Jitku, aby mi nafackovala (udělala to s radostí...). Jurovi a ani Jardovi se dvoumetr nepovedl a tak jsme v družstvech až pátí.

W19 - 4. Kačka, 11. Anička, 13. Justýna - 3. CZE
M60 - 13. Míra, 22. Luboš, 29. Tonda - 6. CZE

MAPA - dvoumetr klasika MS s postupem

Mistrovství světa - volný den - 7.9.2016 - středa
Dopoledne se jdu zase vyklusnout, opět horko kolem 30°C. Odpoledne je výlet do Varny nebo na Balčik (botanická zahrada). Nikam nejedu a dočítám v tabletu pátého kapitána Exnera, pak se jdu vycachtat do bazénu. Do moře už nejdu, byl jsem tam v sobotu a pak v pondělí po sprintu. Čeká nás poslední závod na osmdesátce. Jura má střevní problémy, já naštěstí ne.

Mistrovství světa - klasika 80 m - 8.9.2016 - čtvrtek
Startuji ve třetí grupě od konce ve 12.55 hod. Horko, i když jsem ve stínu. Něco jsem pojedl ráno na snídani a pak v deset. Zase kopce, start je tentokrát dole, budeme muset hned po startu lézt nahoru. Tentokrát máme jen 4 kontroly (kolem vynechávané trojky nakonec stejně jdeme). Start je naštěstí až za potokem, jdu doprava a nejbližší cestou nahoru. Náběhová je pětka, ostatní kontroly jednička, dvojka, trojka i čtyřka jsou v jednom směru a poměrně čajové. V kopci se ozývá trochu žaludek, ale ustojím to. Pětku přebíhám ve vzdálenosti asi 20 m, na relaci se vracím, ztráta nejméně 3 minuty. Jednička se jeví být na protějším svahu, dvojka se čtyřkou v nedohlednu. Volím vrstevnicovou obíhačku. Na křižovatce mě jednička vrací zpět, letím z kopce za nějakým Ukrajincem. Dvojka slabá, volím spodní postup s tím, že je až nad cílem a budu před ní dělat čtyřku. Na další relaci mne dvojka otáčí do kopce. V děsném vedru a za klení se tam vyškrábu, ale musím si zase počkat na relaci. Pak traverzuji do údolí, míjím trojku a přes louku se deru na čtyřku. Je to pomalé, už moc nemůžu, ale nacházím ji mimo relaci. Cesta do cíle je takové malé trápení. Čas 59 minut a 15.místo je za očekáváním, v jedné minutě jsme čtyři a já z nich poslední.... Nechal jsem tam cca 13 minut, což je strašně moc. Jarda a Jura jsou za mnou, v týmech jsme až šestí. Není mi moc dobře, ale potřebuji se zavodnit, piju vodu a pivo. V autobuse je horko, na hotelu je to kritické a pak zvracím a zvracím. K večeři si nic nedávám, srkám studenou colu na zklidnění žaludku a balím na zítřejší odjezd v půl šesté ráno. Na hamfestu obejdu soupeře a rozdám pár dárků, o něco méně jich dostanu.

W19 - 1. Kačka, 5. Anička, PL Justýna - 1. CZE
M60 - 10. Míra, 31. Tonda, PL Luboš - 8. CZE

MAPA - osmdesátka klasika MS s postupem

Mistrovství světa - návrat domů - 9.9.2016 - pátek

Ráno odjíždíme na letiště, nejen já, ale i Alena měla žaludeční potíže. Letíme zase přes Sofii, máme tam 50 minut na přestup. Odlet z Varny má 30 minut zpoždění. V letadle sedím na sedačce 24A. Dosedáme v Sofii, běžíme po vystoupení z autobusu na odletový terminál. Odlet za 10 minut, informační tabule sděluje, že vchod na odlet do Prahy je již uzavřen. Znovu letištní a pasová kontrola, nějaké holky před námi zdržují. Let do Prahy má naštěstí taky zpoždění. Autobus nás veze do stejného letadla, kterým jsme přiletěli z Varny, mám sedadlo 24A. To jsem tam mohl zůstat... V Praze se konečně po 24 hodinách odvažuji něco sníst (mimo malé bagety v letadle), dávám si balený croisant s malinovou náplní.

Kompletní výsledky Mistrovství světa  ZDE.
Kompletní mapy ZDE (budou).

Česko získalo 42 medailí : 14 zlatých, 15 stříbrných a 13 bronzových a umístilo se v hodnocení států na druhém místě za vítězným Ruskem a před třetí Ukrajinou.

Alena získala dvě stříbra v soutěži družstev na klasice v pásmu 80 m a 2 m. Já jsem tentokrát vyšel naprázdno, i když medaile byla nedaleko. No nevadí, potrénujem a vyhrajem si jinej .... ZÁVOD.

Mirek
- - / - - - / . // - - / - - - / . //   - - / - - - / .. // - - / - - - / .. //   - - / - - - / ... // - - / - - - / ... //   - - / - - - / .... // - - / - - - / .... //   - - / - - - / ..... // - - / - - - / ..... //