Mistrovství světa žáků a dorostu 29.6.-3.7.2022 Tärgu Jiu, Rumunsko

Světový šampionát žáků a dorostu 2022 - Rumunsko - Tärgu Jiu - 29.6.-3.7.2022

1. den - 28-29.6.2022 - úterý/středa
Odjezd z Chebu ve 13 hod (s mírným zpožděním). Namísto Terezy (team leader), jejíž kolega chytil covida, jede s námi Špageta. Takže chebská squadra nakonec čítá 11 lidí: Vlasta, Mirek, Špagi (realizační tým), Žanda, Smajlík (D14), Hryzka, Kiki, Ája (D16), Žán, Peggy, Dobden (M16).
Odjez z Prahy Opatova je v 16 hod, dopravce je stejný jako v loňském roce do Bulharska, a to firma PRAGOTOUR. V Brně nabíráme poslední dva členy, takže jsme kompletní: D14 - Kája N., Smajlík, Žanda, Majda, Verča, D16 - Ája, Hryzka, Kiki, Aneta, Kačka, M14 - Štěpán, Šéba, David, Tomáš, Adam, M16 - Dobden, Žán, Peggy, David, Honza. Spolu s námi jedou ještě ukrajinské holky Iryna a Anastazia (D14) a Nadia jako doprovod. Průjezd přes Slovensko a Maďarsko bez problémů, de facto jedeme pořád po dálnici. Na maďarsko-rumunských hranicích asi 30 minutové zdržení. Díky tomu, že nás jede jen 26, tak má téměř každý k dispozici 2 sedačky a je možno bez problémů spát na podlaze v uličce (někteří i pod sedačkami). Příjezd do Tärgu Jiu je v 7.15 hod našeho a 8.15 hod místního času. Hotel Gojr jistě pamatuje lepší časy, ale ubytovali nás téměř hned, takže v 10 hodin jsme již byli na pokojích. Po obědě bylo volno ještě do tréninku, který se odehrával v sousedním parku. Vysílače na obou pásmech vysílaly podle nám neznámého schématu, maják na dvoumetru pro jistotu nešel vůbec. Po večeři se šlo na zahájení do letního divadla, zahrál nám dětský houslový soubor (cca 20 houslistů). První skladba trvala přes 10 minut, ale nutno říci, že jim to šlo. Na TLM jsme se dozvěděli, že všechny informace se dozvíme na startu, příp. ráno na nástěnce, event. na webu. Jediné, co bylo dané, byl časový rozvrh a místo odjezdu autobusu. A drobná změna, místo závodu v pásmu 80 m se zítra běží dvoumetr. V devět večer byla venku teplota 36°C.

2. den - 30.6.2022 - čtvrtek
Ráno na webu nic není, po snídani se na nástěnce objevily pokyny a startovka. Ve startovní listině je 71 závodníků a závodnic z 9 zemí (SRB, ROM, MOL, POL, HUN, UKR, USA, SVK a CZE). Podle GPS souřadnic cíle zjišťujeme závodní prostor. Odjíždíme na start autobusem spolu s Maďary, Slováky, Moldavci, Poláky, Američany a našimi Ukrajinkami. Ostatní bydlí jinde a jedou svým autobusem. Na start je to z autobusu asi 500 m, žádný stan (stavíme si náš), naštěstí je slunce ještě relativně nízko a listnaté stromy poskytují příjemný stín (i tak se teplota pomalu šplhá ke třicítce). Podle mapy tipujeme rozmístění kontrol, jedná se o klasický oblouk z leva doprava. Malé holky běží 123, velké 1235, malí kluci 1234 a velcí kluci 12345. Limit 120 minut. Taktická porada, ujištění, že tady dvoumetr měří jako osmdesátka (což se ukázalo býti pravdivé, až na malé výjimky), takže v podstatě se běží osmdestáku s dvoumetrem v ruce. Průběžné výsledky v cíli jsou slibné, někde nám to zůstává vpředu, někde se pomalinku odsouváme z medailových pozic. Jedinými vážnými konkurenty našich závodníků jsou ti ukrajinští (obdobné to bylo i vloni v Bulharsku). Stavitel trochu netradičně umístil náběhovou kontrolu č. 5 na levý hřbet, ostatní kontroly pak na centrální hřeben. Žán bohužel udělal první kontrolu na centrálním hřebenu a pak se musel pro pětku  vrátit, což ho stálo medailové umístění. Ještě větší chybu udělala Ája, která si pětku změřila k cíli a šla pro ní přes půl mapy. Naopak dobře zaběhly Hryzka, Kiki a Smajlík, které se umístily mezi prvními čtyřmi.
Výsledky CZE na dvoumetru:
D14 - 1. Majda, 3. Kája N., 4. Smajlík, 7. Verča, 9. Žanda, družstvo - 1.místo
D16 - 1. Aneta, 2. Hryzka, 4. Kiki, 7. Katka, 8. Ája, družstvo - 1.místo
M14 - 1. Adam, 6. Tomáš, 7. Štěpán, 9. Šéba, 13. David, družstvo - 2.místo
M16 - 4. Žán, 7. Peggy, 8. Honza, 9. David, 10. Dobden, družstvo - 2.místo

ZDE výsledky individual   ZDE výsledky team   ZDE mapa (pdf)

3. den - 1.7.2022 - pátek
Při snídani nám rozdali startovky na sprint, GPS souřadnice cíle nebyly. Po snídani opět odjezd v 8.15 hod, v 8.35 hod vystupujeme a jdeme přes louky a strniště k lesu. Zastavujeme u hlubokého rigolu, za ním je start ve vzdálenosti asi 60m. Po odevzdání přijímačů se vracíme zpět za rigol. Start se opozdil o 20 minut, neboť jednoho z vysílačů se vybily baterie. Startovní interval je 2 minuty, startuje se opět na startovní krabičku. Stavitel trati využil celou mapu, přičemž do prvního kola mezi jedničku a ostatní kontroly umístil "S". Takže při postupu z jedničky na dvojku běželi závodníci kolem divácké kontroly. Les by vysoký, listnatý, někde s podrostem, ale hodně jednotvárný, takže všichni se krátce po startu už neudrželi v mapě a většině se podařilo ztratit i prostorovou orientaci, tedy vůbec netušili, kde jsou. Po nalezení "S" se pak už srovnali a druhé kolo bylo většinou lepší prvního. Přes tyto potíže většina z našich závodníků zaběhla výborně a získali jsme celkem 9 medailí z 12 možných. V D16 jsme obsadili čtyři první místa, v D14 od druhého do šestého, M16 první dvě a M14 druhé a třetí.
Výsledky CZE ve sprintu:
D14 - 2. Kája N., 3. Majda, 4. Verča, 5. Smajlík, 6. Žanda
D16 - 1. Kiki, 2. Ája, 3. Hryzka, 4. Aneta, 9.Kačka
M14 - 2.Štěpán, 3. Tomáš, 5. Adam, 6. David, 13. Šéba
M16 - 1. Peggy, 2. Honza, 5. David, 6. Žán, 7. Dobden

ZDE výsledky individual   ZDE mapa (pdf)

4. den - 2.7.2022 - sobota
Ráno opět startovky a také GPS souřadnice cíle. Podle toho je zřejmé, že cíl bude na kopci. Odhad umístění startu - nebude to daleko, protože pořadatelé půlku mapy objíždět nebudou. Autobus se vyšplhal na předpokládaný hřeben a vysypal nás na cíli. Pěšky stoupáme asi ještě 1 km na start. Je dusno, na odpoledne je skutečně hlášena bouřka. V cíli je jen jeden stan, a to pro vyčítání čipů a monitor s výsledky. Na startu je jeden stan, a to nad mapami. Hledáme stín v boční cestě. Stavitel tratí určil, že ve všech závodech včetně úseků sprintu závodníci vždy vyhledávají stejné kontroly (viz výše 2.den). Tím si ovšem vystavil dosti podstatné omezení v umístění kontrol v terénu, protože kontrolu č. 5 musel na klasikách vždy "vyhodit" někam do boku. Bohužel, i na osmdesátce byla pětka pro MD16 náběhová. Naštěstí se dala využít cesta směrem na dvojku, ze které se pak dalo uhnout doprava na zadní hřbet, takže to taková ztráta nebyla. Proti dvoumetru byla mapa o hodně zelenější a v hustnících kolem středové jedničky mnozí ztráceli. Horko a dusno se stupňovalo, na slunci bylo určitě přes padesát stupňů. Přes drobné chyby jsme potvrdili dominanci v dívčích kategoriích a ve čtrnáctkách klucích, v dorostencích jsme tentokrát za vítěznými Ukrajinci zaostali jen o kousek.
Výsledky CZE na osmdesátce:
D14 - 1. Kája N., 3. Smajlík, 7. Žanda, 9. Verča, 12. Majda, družstvo - 1.místo
D16 - 1. Ája, 2. Bára, 4. Aneta, 5. Kačka, 9. Kiki, družstvo - 1.místo
M14 - 1. Tomáš, 3. Adam, 4. David, 5. Štěpán, 16. Šéba, družstvo - 1.místo
M16 - 2. Dobden, 4. Peggy, 5. Žán, 9. Honza, 10. David, družstvo - 2.místo

ZDE výsledky individual   ZDE výsledky team    ZDE mapa (pdf)

Večerní časový rozvrh se trochu překopal, nejprve bylo v kampusu (asi 1 km od nás), kde bydleli Ukrajinci, vyhlášení výsledků za všechny tři závody. V kategorii D14 to byla tak trochu "česká" bedna, protože s našimi děvčaty vždy stála na stupních vítězů Iryna, která v současné válečné době bydlí v Česku a běhá za turnovský oddíl a byla s námi i na všech soustředěních ŽDR. Také ze stupňů vítězů poděkovala České republice za pomoc, kterou jsme jim poskytli a za to, že s námi mohly přijet na mistrovství. Po vyhlášení jsme se odebrali zpět do hotelu na večeři, abychom se do kampusu vrátili na hamfest. Po občerstvení a diskotéce, kde nejvíce tančili Maďaři, Rumuni a Češi, a po fotbalovém utkání Česko proti zbytku světa (vítězství českého modročerveného týmu bylo potvrzeno), jsme před 23 hodinou vyrazili zpět do hotelu, abychom přesně o půlnoci místního času nastoupili do autobudu PRAGOTOURU a vyrazili směrem k domovu.

5. den - 3.7.2022 - neděle
Cestou na rumunsko-maďarské hranice vezeme ještě jedho ukrajinského chlapce, kde na něj čekají rodiče. Předali jsme ho kolem půl páté ráno. Zdržení na hranicích zanedbatelné a potom už po dálnici domů. Řidiči se snažili a tak jsme přijeli téměř o 2 hodiny dříve proti plánu.

Celková bilance české výpravy:
individuální umístění - 8x zlato, 7x stříbro, 6x bronz (8-7-6); soutěž družstev - 5x zlato, 3x stříbro (5-3-0)

Chebští závodníci podali solidní výkony a všichni si odvážejí nejméně dvě medalie, které byly získány i jejich zásluhou:
Žanda - 2x zlato družstva
Smajlík - 1x bronz 80m, 2x zlato družstva
Kiki - 1x zlato sprint, 2x zlato družstva
Hryzka - 2x stříbro 80m + 2m, 1x bronz sprint, 2x zlato družstva
Ája - 1x zlato 80m, 1x stříbro sprint, 2x zlato družstva
Peggy - 1x zlato sprint, 2x stříbro družstva
Dobden - 1x stříbro 80m, 2x stříbro družstva
Žán - 2x stříbro družstva.

Chebáci tak přivezli 15 medailí, z toho 7 zlatých, 6 stříbrných a 2 bronzové, k tomu je třeba přidat ještě 4 čtvrtá a dvě pátá místa.

Poděkování patří též realizačnímu týmu Vlastě, Špagetě a Mirkovi za tréninkovou přípravu a za péči o závodníky na startu, v cíli a po celou dobu konání mistrovství.

Pořadatelé současně vyhlásili výsledky pohárové soutěže BRANSUCI CUP, do kterého se započítávaly všechny závody MS - ZDE jsou výsledky.

Foto z doběhu sprintu a 80m

- - / - - - / . // - - / - - - / . //   - - / - - - / .. // - - / - - - / .. //   - - / - - - / ... // - - / - - - / ... //   - - / - - - / .... // - - / - - - / .... //   - - / - - - / ..... // - - / - - - / ..... //